PS CRM

A PS CRM (Customer Relationship Management) ügyfélkapcsolati rendszerben az ügyféllel kapcsolatos minden esemény:  Ki Kinek, Mikor, Mit, Miért, Hogyan - rögzítésre kerül az első kapcsolatfelvételtől egészen addig, amíg az Ügyfél Ügyfél marad.

Így az ügyfelekkel való kapcsolattartás, a belső munkafolyamatok összessége, szervezetten és összehangoltan irányítható, oly módon hogy az Ügyfél legyen a fókuszban.

Hogyan növelheti cége hatékonyságát és bevételeit a PS CRM ügyfélkapcsolati rendszer bevezetését követően ?

1. Az ügyfelekkel kapcsolatos összes dokumentum (ajánlatok, szerződések, levelezés, stb.) és adat egy helyen megtalálható és lekérhető - Ügyfélnyilvántartás  

2. Az ügyfelekkel kapcsolatos események, jövőbeni feladatok áttekinthetőek, követhetőek, irányíthatóak. (Ki, Kinek, Mikor, Mit, Miért, Hogyan ) - Feladatkezelés

3. A munkatársak és vezetők naprakészen, prioritás sorrendben látják saját ill. beosztottaik feladatait. -  Ügykövetés

4. Az ügyfeleknek gyorsan és költséghatékonyan lehet küldeni e-mail, fax, sms – rövid csoportos üzeneteteket vagy hírleveleket. - Ügyfélkapcsolat

5. A dokumentum-generátor automatizálja az szövegszerkesztőben manuálisan készített dokumentumok elkészítését.

6. A központi dokumentum-tárban saját feltételrendszer szerint tárolhatóak
(témakörökre, mappákba rendezve) és jogosultság függvényében gyorsan visszakereshetőek a cég dokumentumai. - Dokumentumkezelés

7. A listagenerátorral tetszőleges lekérdezések/statisztikák/kimutatások készíthetőek az ügyfelekről, feladatokról,
Munkatársanként, feladat típusonként, feladat állapota szerint (folyamatban,
kész, lejárt) időintervallum bontásban.

8. A munkafolyamatok automatizálásával ( Workflow ) amint valaki elindít egy folyamatot, vagy befejez egy munkafolyamat-lépést, a folyamat következő résztvevője értesítést kap, hogy a munkafolyamat hozzá érkezett. A minőségirányítási rendszerek (ISO) dokumentálása is automatikusan megoldódik.

9. Betegség, szabadság ill. kilépés esetén a feladatok egyszerűen átruházhatóak.

10. A jogosultság adminisztrációban kifinomultan beállítható, hogy a felhasználók, felhasználói csoportok a rendszer mely moduljaihoz, milyen jogkörrel (írás, olvasás) férhetnek hozzá ill. modulokon belül mely mappákat, dokumentumokat vagy ügyfeleket láthatják.
A felhasználók minden tevékenysége visszakereshető módon naplózásra kerül.

Miért hasznos a CRM?

A számlázó programból bizony nem derül ki, mi történt az értékesítés előtt, ki a beszerzési döntéshozó. Nem derül ki, hogy mennyire elégedettek szolgáltatásunkkal, termékünkkel, és az sem derül ki, hogy volt-e reklamáció, és azt hogyan kezeltük. Ezen információk nélkül annyit látunk, hogy mennyi bevételünk és kiadásunk volt. 
A vezető nem tájékozott olyan kérdésekben, amik nagymértékben befolyásolják a cég sikerességét és a munkavégzés hatékonyságát.

Kinek érdemes PS CRM-rendszert bevezetnie?

Azoknak, akik

  • ügyfelekkel dolgoznak,
  • ahol több munkatárs is kapcsolatban áll a cég partnereivel és fontos, hogy az ügyfelekkel kapcsolatos információk, dokumentumok jogosultság függvényében egy helyen együtt megtalálhatóak legyenek;
  • szeretnék kiküszöbölni a munkatársak szabadságolása, betegsége esetén felmerülő információáramlási zavarokat,
  • szeretnék napra készen követni munkatársaik feladatait, és szeretnék pontosan, tervezetten látni az elkövetkezendő hetek teendőit, várható eseményeit.
  • szeretnék hatékonyabbá tenni az ügyfélkommunikációt.

Mit tud a PS CRM?

Az Ügyfélkapcsolati rendszer biztosítja mindazokat az eszközöket, amelyek segítségével a napi üzletmenettel kapcsolatos ügyfél-információk összegyűjthetők, rendszerezhetők, tárolhatók és elemezhetők, egyrészt az áttekinthetőség, másrészt az ügyfelek megtartása érdekében. Főbb funkciók:

  • Ügyféladatok központi nyilvántartása;
  • Ügyfélkapcsolat támogatása: Körlevél, Körfax, KörSMS;
  • Dokumentumkezelés: az ügyfelekkel kapcsolatos összes dokumentum elektronikus kezelése, tárolása; többszintű csoportosítási és kategorizálási lehetőséggel;
  • Feladat/Ügy -kezelés: ügyfél-élettörténet (nyitott és lezárt ügyek), Ütemezett ügyfélesemények;
  • Feladatok/Események áttekintése igény szerint (Partner nézet, Munkatárs-nézet, Időrend nézet, Munkafolyamat–nézet); 
  • Ügyfél reklamációk kezelése (ki nyújtotta be, mikor, mivel kapcsolatosa, ki oldja meg, milyen határidővel, mi az aktuális státusz)
  • Minőségbiztosítási rendszer dokumentálási folyamatának egyszerűsítése;
  • Vezetői információk (Paraméterezhető reportok, listák, jelentések)

CRM ”mellékhatások”

Számítani kell arra, hogy a PS–CRM rendszernek is vannak ”mellékhatásai”, és pedig:

  • Az ügyféladatokat és ügyfelekkel kapcsolatos eseményeket rögzíteni kell, azok nem fognak maguktól bekerülni a PS–CRM rendszerbe;
  • A PS–CRM rendszer bevezetés magával vonhatja a belső vállalati munkafolyamatok ésszerűsítését, megváltoztatását;
  • A munkatársak nem mindig szeretik, ha tevékenységük nyomon követhető és hatékonyságuk mérhető.